Με βάση το παρακάτω παράθεμα και τις ιστορικές σας γνώσεις να αναπτύξετε τη διάσταση ανάμεσα στους γηγενείς και τους πρόσφυγες από τη Μ. Ασία
Πηγή TVXS
«Αυτοί οι ανθρώποι ήτανε μαθημένοι να δουλεύουνε και να γλεντάνε. Όλοι
οι πρόσφυγες μηδενός εξαιρουμένου. Μπορεί να δούλευε όλη τη βδομάδα σα
σκύλος αλλά το Σαββατοκύριακο πήγαινε να γλεντήσει. Να βγει, να πάει, να
δείξει, να κάνει Όπως μέχρι τώρα από τους πρόσφυγες, και κοντά
στους πρόσφυγες μάθαν και οι δικοί μας τώρα.»«Πρώτα είχαμε δω πέρα, οι δικοί μας οι μουσικοί επαίζανε σχεδόν μόνο τα
δημοτικά. Ποτέ κανένα μανεδάκι. Ενώ αυτοί εδώ όταν ήρθαν αρχινήσανε
τσιφτετέλια, συρτά, πολλά, πολλά πράγματα. Μανέδες, τζιβαέρια,
αϊβαλιώτικα, πολλά.»Η μεγαλύτερη όμως πρόκληση για τα χρηστά ήθη των γηγενών πήγαζε από τον έκδηλο «ηδονισμό» των «γυναικών της Ανατολής». Η προσφυγοπούλα μέσα από τη σύναψη σχέσεων με γηγενείς νέους επεδίωκε την
εξασφάλιση μιας καλλίτερης ζωής μακριά από την αθλιότητα των προσφυγικών
συνοικισμών.Εδώ πέφτει πολύ χρήμα. Όλοι οι νέοι της Αθήνας και του Πειραιά
έρχονται για να διασκεδάσουν. Έχουν ξετρελαθεί με τα κορίτσια, τις
προσφυγοπούλες. Τις βρίσκουν πιο όμορφες και πιο εξελιγμένες. Στην αρχή
ήρθαν για διασκέδαση και να βρουν καμία καμωματού. Όμως γρήγορα του
τυλίγει κάποια και παντρεύονται. Οι ντόπιοι έχουν κατατρομάξει για τα
παιδιά τους. Τα χάνουν από το δικό τους περιβάλλον. Κάθε γονιός φοβάται
μην τυχόν πάρει ο γιος του καμία προσφυγοπούλα δίχως προίκα».Αρέσκονται σε μια πολυτέλεια νεοπλουτική, στα φαγητά με παχιές
σάλτσες, στις πολύ δυνατές μυρωδιές και στις θορυβώδεις
διασκεδάσεις, τις γεμάτες σπατάλη και χυδαία χαρά καπνίζουν με ηδονή
και αγαπούν να είναι διαρκώς άνεργες και να φλυαρούν. Δεν έχουν πάνω
τους καμία αρχοντιά Δεν είναι “κυρίες”. Είναι θηλυκά.Με γυμνούς λαιμούς, με γυμνά μπράτσα προκαλούν την προσοχή που
ανοίγει το στόμα και ξυπνούν αιφνίδιους πόθους Κάπου κάπου βλέπει
κανείς μερικές νεαρές γυναίκες ντυμένες με διακριτική κομψότητα, με
βλέμμα που κοιτάζει από ψηλά, με βάδισμα αργό και περήφανο είναι
αυτές, οι Αθηναίες. Αλλά εκτοπισμένες.»
από Μενέλαο ΧαραλαμπίδηΠηγή TVXS